Jak powstaje trend?

Wszyscy, którzy widzieli film Diabeł ubiera się u Prady, z pewnością pamiętają scenę, w której główna bohaterka kpi sobie z pojęcia trendu w modzie, na co grana przez Meryl Streep Miranda Priestly odpowiada pełnym złośliwości komentarzem, w którym uzmysławia swojej stażystce, czym właściwie jest w modzie trend. Zaczyna się od wypuszczenia kolekcji przez projektantów mody. Dzieje się to zawsze z bardzo dużym wyprzedzeniem, to znaczy, że kolekcje letnie pokazywane są zimą lub jeszcze wcześniej. Następnie punkt ciężkości przenosi się na dziennikarzy, komentatorów i stylistów najważniejszych czasopism modowych. To od tego, w jaki sposób połączą i wykorzystają zaproponowane prze kreatorów rozwiązania zależy, jaki przekaz trafi ostatecznie do klientek i klientów.

Ci, przeglądając owe magazyny, oswajają się z nowymi trendami. Papierkiem lakmusowym pokazującym, co się przyjęło, a co nie w danym sezonie, jest jednak zazwyczaj tzw. ulica. Wiąże się to z działalnością ostatniego ogniwa w modowym świecie, czyli popularnych sieciówek. To od ich rozumienia trendów zależeć będzie, w jaki sposób zostaną one rozpowszechnione.

navigacja.city-traffic.com.pl